h km/h

Przełęcz Karkonosko-Izerska zdobyta!

Niedziela, 2 maja 2010 · dodano: 03.05.2010 | Komentarze 4

Marudziłam strasznie; że mnie boli kolano, że mam przerzutkę nie do końca sprawną, że nie dam rady tam podjechać, że znowu sobie coś zrobię na zjeździe (dwa lata temu podczas zjazdu zaliczyłam piękny ślizg zaraz po tym jak zablokowałam tylne koło) i ogólnie wymyślałam tysiące powodów by tam nie jechać. Chłopaki byli jednak nie ugięci i w końcu wyjechałam razem ze wszystkimi, z myślą, że poczekam sobie na nich gdzieś u podnóża przełęczy. Pojechaliśmy z Borowic do Podgórzyna, tak by podjeżdżać "z samego dołu" (ambicja chłopaków jak zawsze wzięła górę :P).
Prawie wszyscy, nie zapominajmy o fotografie ;] © karotti
Już w Przesiece ekipa zmniejszyła się z 6 do 4 osób. Niewiele dalej jechał z nami Łukasz, któremu niestety nowe koło sprawiło psikusa i stuprocentowo odmówiło posłuszeństwa. Chciałam nawet zaoferować mu moją Białą Damę, ale rozmiar był "troszkę" nieadekwatny do wzrostu naszego najlepszego teamowego zawodnika i musiał także zawrócić. Została nas trójka, ja i dwóch zapaleńców, Kamil i Filip. Podjazd nie był ani krótki, ani łatwy, ani przyjemny (nie liczę tu samej satysfakcji już na górze :)), no ale skoro już tu byłam, to trzeba było korzystać z okazji... Mimo raczej chłodnego dnia, pot się lał strumieniami po twarzy, plecach i sama jeszcze nie wiem po czym. Każdy własnym tempem pokonywał kolejne metry wąskiej, asfaltowej nawierzchni, urozmaiconej licznym spękaniami, ogromnymi dziurami, a przede wszystkim motywującymi napisami. Robiło się coraz chłodniej,pojawił się śnieg, drzewa malały w oczach, coraz więcej było suchych, złamanych w pół świerków, które nieuchronnie zapowiadały, że szczyt już niedługo. No i jakoś dojechałam. Sama już nie wiem jak, ale jakoś się udało.
o!! Ktoś mnie tu goni! © karotti

Kobiety górą :P © karotti

Śnieg na Przełęczy Karkonosko-Izerskiej © karotti

Ekipa zdobywców w komplecie © karotti

Skoro już tam dojechaliśmy, to trzeba było oczywiście zjechać jeszcze na czeską stronę. Przyjemne serpentyny, na których "nieco" zmarzliśmy, miały dla nas w zanadrzu jednak i coś na rozgrzewkę, czyli nie wiem który już w przeciągu ostatnich dwóch dni podjazd... Ale i ten udało się pokonać ;]
Górski strumień po czeskiej stronie © karotti

Chwila przerwy po czeskiej stronie © karotti

W drodze powrotnej nie obyło się też bez deszczu, ale takich nieprzyjemnych rzeczy staram się po prostu nie pamiętać :]